Ik heb een doel en nu? Maak een stappenplan!

Je hebt je voorgenomen om je gezondheid belangrijker te maken en wil iets gaan doen? Welke stappen ga je nu nemen en hoe hou ik het vol? Onderstaand stappenplan kan je helpen om jouw doel te bereiken.

1. Ontdek wat je wilt.
Wat is jouw doel? Maak deze zo concreet en realistisch mogelijk en onderzoek wat je doel je gaat opleveren. Wat is er anders als je je doel hebt bereikt? Wat kan je of doe je anders dan nu?

2. Zoek uit wat er voor nodig is.
Je kent jezelf als de beste en je bent dus de specialist van jezelf. Wat heb jij nodig om jouw doel te bereiken? Probeer het koppelen aan iets wat je leuk vind en schakel hulp in waar nodig.

3. Maak een plan.
Falen om te plannen is plannen om te falen. Maak een tijdslijn en plan alle zaken in die je voor het behalen van je doel moet gaan doen. Tip! Doe niet alles tegelijk in 1 keer maar pas geleidelijk nieuwe veranderingen toe en wees consistent.

4. Evalueer en pas aan (indien nodig).
Plan iedere dag een moment in waarin je evalueert wat er wel goed gegaan is en wat niet.
Pas de zaken aan die minder goed aan en geef die extra aandacht.

5. Bereik wat je wilt
Om jouw doel te bereiken heb je in ieder geval focus nodig. Er zijn veel zaken van invloed op je focus. Wanneer je merkt dat het lastig om je focus te behouden ga dan aan de slag met je slaap, ga meer bewegen, onderzoek je stressoren en doe niet teveel dingen tegelijk.

Hulp nodig bij het bereiken van jouw doel en de uitvoering van jouw stappenplan? Laat je gegevens hieronder achter voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek.








Categories:

Menu

Meld je aan voor oriënterend gesprek